I Szkolna Debata Oxfordzka
Po stronie propozycji
wystąpili:
Amelia Cygan z kl. 7d (mówca wprowadzający),
Zuzanna Babik z kl. 7f
(mówca argumentujący),
Grzegorz Gałuszka z kl. 7a (mówca kontrargumentujący),
Kinga Komendera z kl. 7c (mówca
podsumowujący).
Po stronie opozycji
wystąpili:
Emilia Sordyl z kl. 7f (mówca wprowadzający),
Magdalena Marczyńska z
kl. 7b (mówca argumentujący),
Paweł Słanek z kl. 7c (mówca kontrargumentujący),
Wiktor Zadora z kl. 7c (mówca podsumowujący).
Uczniowie zostali ocenieni i otrzymali informację zwrotną od Pani Anny Kulmy, która jest Mistrzynią Polskich Akademickich Debat Oxfordzkich oraz członkinią Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców. Debatę wygrała drużyna propozycji.
Słów kilka na temat samej debata…
„Debata oksfordzka jest bardzo sformalizowanym rodzajem dyskusji, w której dwie drużyny toczą uporządkowany spór wokół prawdziwości postawionej w debacie tezy (…).
W debacie uczestniczą dwie czteroosobowe drużyny. Zadaniem jednej z nich (propozycji) jest zgodzenie się z tezą, podczas gdy druga drużyna (opozycja) musi tej tezie zaprzeczyć (…).
Podczas debaty każda przemawiająca osoba dysponuje ograniczonym czasem (zazwyczaj 5 minut) na przedstawienie swojego zdania. Drużyna przeciwna może zgłaszać pytania lub informacje odnoszące się do treści mowy.
Debatę
wygrywa wskazana przez sędziów drużyna, która przedstawiła lepiej
przeanalizowane argumenty i skutecznie podważała argumentację oponentów (…).”
(zródło: ”https://ksmowcow.pl/debata-oksfordzka)
Gratulujemy wszystkim Mówcom za sprostanie tak trudnemu zadaniu!
Opracowanie: Renata Luchowska