Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy klas ósmych

W środę 19 kwietnia 2023 roku o godzinie 6.30 uczniowie klas 8d, 8e oraz 8f wraz z opiekunami wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

Podróż z postojami trwała ponad 8 godzin.

Po dotarciu na miejsce czekała na nas Pani przewodnik, z którą udaliśmy się do muzeum Powstania Warszawskiego. Placówka dokumentuje historię powstania i prowadzi działalność naukowo-badawczą oraz edukacyjną poświęconą dziejom powstania, a także historii i działalności Polskiego Państwa Podziemnego. Pochyliliśmy się tam nad niesamowitą historią tego wydarzenia oraz ludzi żyjących i walczących o wolność Polski w czasach okupacji niemieckiej.

Następnie udaliśmy się na Powązki – najstarszy cmentarz w Warszawie, na którym spoczywa wiele zasłużonych osobowości, między innymi Aleksander Kamiński – autor lektury „Kamienie na szaniec” oraz ich bohaterowie – Jan Bytnar (ps. Rudy), Tadeusz Zawadzki (ps. Zośka), Maciej Dawidowski (ps. Alek), czy Andrzej Romocki (ps. Morro).

Pod koniec dnia udaliśmy się na pyszną kolację oraz nocleg. Mieszkaliśmy w Pokojach Gościnnych Pielęgniarek i Położnych O-ES-HA, a śniadania i obiadokolacje jedliśmy w restauracji Struna.

Kolejnego dnia około godziny 8 rano wyruszyliśmy autokarem do Ogrodu Saskiego, gdzie znajdowało się wiele atrakcyjnych zabytków m. in Łazienki Królewskie.

Następnie zobaczyliśmy Pałac w Wilanowie – barokowy pałac wzniesiony dla króla Jana III Sobieskiego.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Stadionu Narodowego, na którym są rozgrywane najważniejsze mecze piłki nożnej z udziałem naszej kadry narodowej. Mieliśmy możliwość zobaczyć tę okazałą budowlę z zewnątrz oraz od zaplecza, a także zasiąść na trybunach w lożach dla VIP.

Na koniec dnia udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, w którym znajdują się różnorodne przestrzenie edukacyjne i eksperymentalne, które pobudziły bardzo naszą ciekawość i wyobraźnię.

Następnie pojechaliśmy na kolację oraz nocleg.

Kolejny dzień zaczął się bardzo wcześnie, bo już około godziny 5.30. Zapakowaliśmy walizki do autokaru i poszliśmy na śniadanie. Następnie pojechaliśmy do Sejmu, gdzie zobaczyliśmy salę plenarną oraz inne zakamarki gmachu tej instytucji.

Ostatnim już punktem wycieczki było zwiedzanie Starego Miasta połączone ze zwiedzaniem Zamku Królewskiego. W tej pięknej i zabytkowej części stolicy zobaczyliśmy między innymi Syrenkę Warszawską, Kolumnę Zygmunta oraz starówkę.

W drogę powrotną wyruszyliśmy około godziny 14, a do Andrychowa dotarliśmy późnym wieczorem.

Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z niezapomnianymi wrażeniami.